Digitala Annonser

Hos Advisory finns stor kompetens för att hjälpa dig och ditt företag med digital annonsering/banners.

Vi arbetar med ditt koncept, formgivning och optimering så att du får en lyckad kampanj

VI SKAPAR KOMMUNIKATION SOM SYNS

Med en lyckad grafisk formgivning som skapar igenkänning kan du nå ut till både befintliga och nya kunder. Det gäller bara att veta var och hur företaget ska synas. På Advisory kan vi hjälpa dig både med annonsmaterial till trycksaker och med digital annonsering. Vill du marknadsföra din verksamhet digitalt eller få din webbplats att ranka högt hos sökmotorerna, till exempel Google, är det just digital marknadsföring som du ska fokusera på. Metoderna är många. Advisory kan hjälpa till med exempelvis SEO-optimering, Google Adwords och banners. SEO, eller Search Engine Optimization, är aktiviteter som ger en bättre rankning på Google genom att skapa innehåll för att optimera webbplatsen. Med Google Adwords betalar du annonser för att synas på Google och banners är klickbara annonser på webbsidor, appar, bloggar och sociala medier.

Grafisk formgivning – referenser

4

GRAFISK PROFIL - KRONFÖNSTER

Kronfönster var i behov av en uppdatering av deras befintliga grafiska profil. Vi gjorde en genomgång av färger, element, typsnitt och skapade nya handritade symboler. Detta resulterade i en modernisering av den grafiska identiteten och en tydlighet i kommunikationen.

 

5

VISITKORT - A.N SKINCLINIC

A.N SkinClinic behövde bland annat nya visitkort, som framhäver klinikens visuella identitet, seriositet och kunskap. Detta gjordes genom att använda en kombination av typsnitt, färger och element som återspeglar klinikens interiör.

4

GRAFISK PROFIL - CITYFISKE

Cityfiske ville ha hjälp med att förnya deras grafiska profil men ändå behålla tidigare inarbetad igenkänning av varumärket. Grundfärger behölls men vi tog fram matchande komplementfärger. Typsnitt och logotyp uppdaterades till ett mer modernt utseende. Men för att behålla ytterligare igenkännsing behölls den tidigare ovala formen som inramning.

5

GRAFISK PROFIL - VÄXJÖ FÄRG OCH TAPET

Vi hjälpte Växjö Färg & Tapet att ta fram en helt ny grafisk profil. Med bland annat färger, färgkombinationer, typsnitt och grafiska element som tillsammans underlättar för kunden att kommunicera fram budskap på ett enkelt och tydligt sätt.

BYGG UPP EN STRATEGI

Det finns stora möjligheter att nå ut till kunder med digital annonsering. En bra början är att analysera och identifiera företagets potentiella kunder och var de finns – helt enkelt att bygga upp en strategi. Här kan vi tillsammans även sätta en budget. Nästa steg är att fundera över kanalval och tidsplan. Det finns många kanaler att välja mellan, till exempel Google Adwords, Facebook, Instagram och Linkedin och det bästa brukar vara att kombinera två eller flera kanaler samtidigt. När vi har kommit så här långt tar vi fram ett annonsmaterial som överensstämmer med ditt företags grafiska profil och budskap. Det är viktigt att följa upp och utvärdera annonserna eller kampanjerna för att kunna justera dem under tiden och generera en ökad konvertering, alltså att få ett så bra resultat som möjligt.

Hos Advisory finns stor kompetens för att hjälpa dig och ditt företag med digital annonsering/banners. Vi arbetar med ditt koncept, formgivning och optimering så att du får en lyckad kampanj och når ut till din önskade målgrupp. Kontakta oss om du vill veta mer!

MELANY TIPSAR

- Art Director på Advisory

- Har du några tips och råd hur man ska tänka kring sitt varumärke?

”Absolut, det har jag! Ta hand om ert varumärke, det är inte bara ett ord och en logga. Det kommer att löna sig i längden och ni kommer att bli starkare och mer framgångsrika. Här kommer några tips:

STRATEGI: Hur vill ni uppfattas av andra? Lekfull, klassisk, erfaren, professionell? Hitta vad ni står för och vilka ni är innerst inne.

MÅL: Se till att alla i företaget är involverade i varumärket och att alla strävar mot samma håll.

TYDLIGHET: Håll det enkelt och var tydlig med vad ert företag gör och vad det står för.

KOMMUNIKATION: Ni behöver synas och höras många gånger och på olika ställen. Det tar tid att få förtroende och bygga varumärke.

Så mitt bästa råd är - se över er grafiska identitet och samla ihop gänget och ta reda på vilka ni är!”